Репозитарій НПУ  

   

Sikorsky Challenge  

   

SCEGES  

plakat

   

Центр діаспори  

logo crd

   

АВ НПУ  

   

Наш логотип  

НПУ

   

Пошук у Google  

   
× Дискусія організована у вигляді обговорень окремих доповідей, підготовлених українськими експертами. Кожна доповідь присвячена окремому аспекту демократичного розвитку держави і суспільства.
Будемо вдячні за Вашу активну участь у цій дискусії, коментарі та власні думки щодо запропонованого аналізу.
Коментарі, які стосуються кожної окремої доповіді, будуть узагальнені та опубліковані, відкриваючи більш широке публічне обговорення того, що необхідно зробити для сприяння демократичним реформам в Україні.
Щоб залишити свій коментар, Вам необхідно зареєструватись. Модератори форуму залишають за собою право вилучати повідомлення, що містять прямі чи непрямі образи інших користувачів ресурсу, в тому числі за етнічною, національною, расовою чи релігійною приналежністю, нецензурні висловлювання, висловлювання порнографічного чи сексуального характеру, висловлювання, що мають на меті провокування різкої реакції інших учасників форуму, що містять рекламу, комерційні повідомлення, а також ті, що не мають інформаційного навантаження та не стосуються тематики форуму.

Демократичний контроль над установами внутрішньої та зовнішньої безпеки.

  • Любов Марголіна
  • Автор теми
  • Відвідувач
  • Відвідувач
8 років 2 місяців тому #1238 від Любов Марголіна
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
а) Чітко визначені заходи захисту, що можуть бути застосовані у примусовому порядку, проти використання у політичних цілях збройних сил, розвідки та правоохоронних органів та їхніх працівників;
б) Чітко визначені принципи відповідальності (accountability) збройних сил, розвідки та правоохоронних органів перед демократичними інститутами;
в) Чітко визначені межі повноважень усіх правоохоронних органів (агентств);
г) Механізми незалежного розгляду та оскарження що захищають громадян від зловживань з боку правоохоронних органів та їхніх працівників;
д) Незалежні механізми розгляду та контролю над діяльністю органів розвідки;
е) Агенти державної безпеки розуміють свої обов’язки за умов режиму закріплених прав та діють відповідним чином.

Демократичний контроль за діяльністю внутрішніх і зовнішніх інститутів безпеки (С. Галушко)

Наявність ефективної та дієвої системи демократичного цивільного контролю за інститутами безпеки або “силовими структурами” є однією з важливих ознак демократичного розвитку держави. У доповіді аналізуються різні аспекти цієї проблематики в Україні. Зазначається, що у країні створено відповідну нормативно-правову базу, яка регламентує питання, пов’язані з демократичним цивільним контролем за державними інститутами безпеки та силовими структурами. Водночас механізми громадського контролю потребують свого формування та вдосконалення, зокрема шляхом:
- своєчасного та достовірного інформування суспільства;
- широкого залучення громадськості до обговорення найбільш гострих проблем національної безпеки під час опрацювання відповідних державних рішень;
- створення громадських експертних рад при органах виконавчої влади, які діють у сфері забезпечення національної безпеки.
Як визнається в офіційних державних документах і на експертному рівні, поки що не вдається забезпечити відповідність сектору безпеки України потребам суспільства, а саме:
- правоохоронні органи України в їх нинішньому стані неспроможні здійснювати надійний захист прав і свобод людини й громадянина, ефективну боротьбу зі злочинністю, зокрема організованою, криміналізацією економіки, корупцією;
- діяльність розвідувальних і контррозвідувального органів не в усьому адекватна викликам і загрозам національній безпеці України;
- критичний стан озброєння та військової техніки, низький рівень забезпечення й підготовки Збройних Сил України, що ставить під загрозу можливість виконання ними завдань оборони держави.
Серйозною проблемою постають незадовільні стан і функціонування судової влади, поширення в її інститутах хабарництва та корупції, повільне, а подекуди й неправосудне вирішення судових справ. Неефективною залишається організація парламентського контролю за діяльністю спеціальних служб, закритий характер функціонування яких потребує впровадження відповідних механізмів спостереження та ухвалення рішень. Не вирішено також проблему вдосконалення бюджетного контролю над сектором безпеки й оборони. Не знято з порядку денного й таке важливе питання, як гармонізація цивільно-військових відносин у суспільстві з відновленням позитивного іміджу військових і вдосконаленням системи зв’язків з громадськістю.
У доповіді визначено шляхи й напрями підвищення ефективності системи демократичного цивільного контролю за інститутами безпеки в Україні, серед яких:
- вдосконалення законодавства з питань національної безпеки;
- наукове обґрунтування інституційних перетворень і державних управлінських рішень у галузі політики безпеки й оборони;
- підвищення ефективності парламентського контролю;
- ініціювання відкритого суспільного діалогу зі стратегічних питань оборонної політики з подальшим впровадженням у життя нароблених пропозицій;
- формування механізмів залучення до практики формування державної оборонної політики та системи демократичного цивільного контролю інститутів громадянського суспільства, цивільних аналітичних центрів і мас-медіа.

З текстом доповіді можна ознайомитись у прикріпленому файлі (див. нижче)

Вкладений файл:

Назва файлу: 04.pdf
Розмір файлу:543 KB
Долучення:

Будь-ласка, Увійти , щоб приєднатись до розмови.

  • О.В.Тягло
  • Відвідувач
  • Відвідувач
8 років 2 місяців тому #1250 від О.В.Тягло
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
О.В.Тягло (Харків)
1. Жодним чином не заперечуючи актуальності «демократичного цивільного контролю» за різноманітними силовими структурами, хочу зауважити, що на тлі сучасних теоретичних розробок і відповідної світової практики цей концепт є застарілим. Більш відповідним видається концепт «підзвітність» (accountability). З його урахуванням, до речі, стають більш ясними як наявні у нашій країні вади «демократичного цивільного контролю», так і можливості подальшого вдосконалення діяльності вітчизняних силових структур з огляду на потребу їх демократизації.

«Система підзвітності повинна включати сім ключових складових, а саме: (1) багатоканальний механізм контролю; (2) багатовимірні відношення подання звітності; (3) функції прогнозування; (4) чіткий розподіл, хто перед ким і за що підзвітний; (5) стандарти звітності; (6) транспарентність; і (7) етичний кодекс».
Див.: Cheung, Jocelyn. Police Accountability // The Police Journal, 2005. – Vol.78. – P.3-36.

2. Доповідь шановного експерта С.О.Галушка, написана на початку 2008 року, через істотну плинність нашої реальності вимагає певного доповнення – сподіваюсь, воно буде подане на конференції. Крім того, хотілось би побачити й інший рівень аналізу – не тільки формальний і «макроскопічний», а, наприклад, з урахування відомостей «з землі», наприклад фактичних даних і висновків наказу МВС України №90 від 26.03.2010 року «Про стан дисципліни і законності в діяльності органів та підрозділів внутрішніх справ та заходи щодо його покращання» і т.п.

Будь-ласка, Увійти , щоб приєднатись до розмови.

Модератори: Любов Марголіна
Час відкриття сторінки: 0.415 секунд
Працює на Форум
   

Короткі новини

Ідея Соборності: історія, сучасність, майбутнє

sobornist   Запрошуємо на засідання круглого столу та нагородження переможців конкурсу творчих робіт на тему: «Ідея Соборності: історія, сучасність, майбутнє», що відбудеться 21 січня 2019 року об 11.00 в Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова (м. Київ, вул. Пирогова, 9, ауд. 231).

Детальніше...

Народна шана українським науковцям

     fortuna osnВітаємо когорту наших визначних науковців-драгомановців, зокрема ректора НПУ імені М. П. Драгоманова професора В. П. Андрущенка та професорів університету В. Б. Євтуха, В. І. Бондаря, В. П. Синьова, І. С. Булах, а також Ю. Г. Кондратьєва, М. І. Жалдака, Л. І. Мацько, О. Д. Дубогай, М. І. Шута з отриманням почесної відзнаки «Народна шана українським науковцям», приуроченої  до 100-річного ювілею Національної академії наук України від Генеральної дирекції МАРТІС «Золота Фортуна».

Детальніше...

Публікації, листи, рецензії на двотомне видання Віктора Андрущенка «Організоване суспільство» (2018)

organ suspОрганізований соціум зможе протистояти сучасним загрозам і викликам (стаття Анни Луканської; джерело: Голос України. № 246. 21 грудня 2018 р.)

Як побудувати організоване суспільство (стаття Марти Борисової; джерело: День. № 233 – 234, 21 – 22 грудня 2018 року)

Надходить час духовно-морального світогляду (інтерв’ю з В. П. Андрущенком, розмову вела Ольга Коноваленко; джерело: Освіта. № 51 – 52. 19 – 26 грудня 2018 р. С. 4 )

Філософський порядок дня. Ректор Віктор Андрущенко представив двотомник про новітнє державотворення (стаття Людмили Чечель; джерело: Україна Молода. № 141. 28 – 29 грудня 2018 р.)

"Я вірю в історичну місію українського народу" (стаття Володимира Денисенка; джерело: Урядовий кур'єр. № 7, 12 січня 2019 р. С. 12)

Лист-вітання з презентацією та виданням двотомника «Організоване суспільство» від Президента Українського союзу промисловців і підприємців Анатолія Кінаха

 

Шановні колеги!

conference     Запрошуємо вас до участі у ІІІ Міжнародній науково-практичній конференції  «Наукова спадщина академіка Івана Зязюна у вимірах сучасності та майбутнього», яка відбудеться 11-12 квітня 2019 р. на базі Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т.Г. Шевченка.

     Детальну інформацію та умови ви можете знайти в інформаційному листі >>>

Прес-служба університету

Вітання від Президента Українського союзу промисловців та підприємців Анатолія Кінаха

USPP          Шановний Вікторе Петровичу!

   Вітаю Вас із презентацією Вашої книги, котра, на мою думку, є дуже актуальною наразі для України.

   У період геополітичних трансформацій, суспільних та економічних перетворень в Україні, її захисту від агресії РФ тощо саме структуроване громадянське суспільство – запорука наших перемог і процвітання в майбутньому.

   Важливо, щоб влада, бізнес та активна частина нашого соціуму – волонтери, інтелігенція, науковці – працювали разом над тими завданнями, які відповідають національним інтересам та сприяють благополуччю як держави, так і кожного окремого громадянина.

Детальніше...
   

 НПУ імені М.П. Драгоманова у соціальних мережах

   

Merged день день

Переведення та поновлення  

Merged ПП1 ПП2

   

Піготовка до ЗНО  

Distant

   

Шукаю роботу  

шукаю роботу

   

Обери сам  

диципліна за вибором

   

Горизонт-2020  

   

Корпоративна пошта  

email

   

АРПУЄ  

book konst 

Педагогічна Конституція Європи: прийняття та реалізація

   

Рейтинги  

   

Хто на сайті?  

На сайті 613 гостей та користувачі відсутні

   

Канал новин  

   

Вхід