Репозитарій НПУ  

   

Sikorsky Challenge  

   

Центр діаспори  

logo crd

   

АВ НПУ  

   

Наш логотип  

НПУ

   
× Дискусія організована у вигляді обговорень окремих доповідей, підготовлених українськими експертами. Кожна доповідь присвячена окремому аспекту демократичного розвитку держави і суспільства.
Будемо вдячні за Вашу активну участь у цій дискусії, коментарі та власні думки щодо запропонованого аналізу.
Коментарі, які стосуються кожної окремої доповіді, будуть узагальнені та опубліковані, відкриваючи більш широке публічне обговорення того, що необхідно зробити для сприяння демократичним реформам в Україні.
Щоб залишити свій коментар, Вам необхідно зареєструватись. Модератори форуму залишають за собою право вилучати повідомлення, що містять прямі чи непрямі образи інших користувачів ресурсу, в тому числі за етнічною, національною, расовою чи релігійною приналежністю, нецензурні висловлювання, висловлювання порнографічного чи сексуального характеру, висловлювання, що мають на меті провокування різкої реакції інших учасників форуму, що містять рекламу, комерційні повідомлення, а також ті, що не мають інформаційного навантаження та не стосуються тематики форуму.

Демократичний контроль над установами внутрішньої та зовнішньої безпеки.

  • Любов Марголіна
  • Автор теми
  • Відвідувач
  • Відвідувач
7 років 11 місяців тому #1238 від Любов Марголіна
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
а) Чітко визначені заходи захисту, що можуть бути застосовані у примусовому порядку, проти використання у політичних цілях збройних сил, розвідки та правоохоронних органів та їхніх працівників;
б) Чітко визначені принципи відповідальності (accountability) збройних сил, розвідки та правоохоронних органів перед демократичними інститутами;
в) Чітко визначені межі повноважень усіх правоохоронних органів (агентств);
г) Механізми незалежного розгляду та оскарження що захищають громадян від зловживань з боку правоохоронних органів та їхніх працівників;
д) Незалежні механізми розгляду та контролю над діяльністю органів розвідки;
е) Агенти державної безпеки розуміють свої обов’язки за умов режиму закріплених прав та діють відповідним чином.

Демократичний контроль за діяльністю внутрішніх і зовнішніх інститутів безпеки (С. Галушко)

Наявність ефективної та дієвої системи демократичного цивільного контролю за інститутами безпеки або “силовими структурами” є однією з важливих ознак демократичного розвитку держави. У доповіді аналізуються різні аспекти цієї проблематики в Україні. Зазначається, що у країні створено відповідну нормативно-правову базу, яка регламентує питання, пов’язані з демократичним цивільним контролем за державними інститутами безпеки та силовими структурами. Водночас механізми громадського контролю потребують свого формування та вдосконалення, зокрема шляхом:
- своєчасного та достовірного інформування суспільства;
- широкого залучення громадськості до обговорення найбільш гострих проблем національної безпеки під час опрацювання відповідних державних рішень;
- створення громадських експертних рад при органах виконавчої влади, які діють у сфері забезпечення національної безпеки.
Як визнається в офіційних державних документах і на експертному рівні, поки що не вдається забезпечити відповідність сектору безпеки України потребам суспільства, а саме:
- правоохоронні органи України в їх нинішньому стані неспроможні здійснювати надійний захист прав і свобод людини й громадянина, ефективну боротьбу зі злочинністю, зокрема організованою, криміналізацією економіки, корупцією;
- діяльність розвідувальних і контррозвідувального органів не в усьому адекватна викликам і загрозам національній безпеці України;
- критичний стан озброєння та військової техніки, низький рівень забезпечення й підготовки Збройних Сил України, що ставить під загрозу можливість виконання ними завдань оборони держави.
Серйозною проблемою постають незадовільні стан і функціонування судової влади, поширення в її інститутах хабарництва та корупції, повільне, а подекуди й неправосудне вирішення судових справ. Неефективною залишається організація парламентського контролю за діяльністю спеціальних служб, закритий характер функціонування яких потребує впровадження відповідних механізмів спостереження та ухвалення рішень. Не вирішено також проблему вдосконалення бюджетного контролю над сектором безпеки й оборони. Не знято з порядку денного й таке важливе питання, як гармонізація цивільно-військових відносин у суспільстві з відновленням позитивного іміджу військових і вдосконаленням системи зв’язків з громадськістю.
У доповіді визначено шляхи й напрями підвищення ефективності системи демократичного цивільного контролю за інститутами безпеки в Україні, серед яких:
- вдосконалення законодавства з питань національної безпеки;
- наукове обґрунтування інституційних перетворень і державних управлінських рішень у галузі політики безпеки й оборони;
- підвищення ефективності парламентського контролю;
- ініціювання відкритого суспільного діалогу зі стратегічних питань оборонної політики з подальшим впровадженням у життя нароблених пропозицій;
- формування механізмів залучення до практики формування державної оборонної політики та системи демократичного цивільного контролю інститутів громадянського суспільства, цивільних аналітичних центрів і мас-медіа.

З текстом доповіді можна ознайомитись у прикріпленому файлі (див. нижче)

Вкладений файл:

Назва файлу: 04.pdf
Розмір файлу:543 KB
Долучення:

Будь-ласка, Увійти , щоб приєднатись до розмови.

  • О.В.Тягло
  • Відвідувач
  • Відвідувач
7 років 11 місяців тому #1250 від О.В.Тягло
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
О.В.Тягло (Харків)
1. Жодним чином не заперечуючи актуальності «демократичного цивільного контролю» за різноманітними силовими структурами, хочу зауважити, що на тлі сучасних теоретичних розробок і відповідної світової практики цей концепт є застарілим. Більш відповідним видається концепт «підзвітність» (accountability). З його урахуванням, до речі, стають більш ясними як наявні у нашій країні вади «демократичного цивільного контролю», так і можливості подальшого вдосконалення діяльності вітчизняних силових структур з огляду на потребу їх демократизації.

«Система підзвітності повинна включати сім ключових складових, а саме: (1) багатоканальний механізм контролю; (2) багатовимірні відношення подання звітності; (3) функції прогнозування; (4) чіткий розподіл, хто перед ким і за що підзвітний; (5) стандарти звітності; (6) транспарентність; і (7) етичний кодекс».
Див.: Cheung, Jocelyn. Police Accountability // The Police Journal, 2005. – Vol.78. – P.3-36.

2. Доповідь шановного експерта С.О.Галушка, написана на початку 2008 року, через істотну плинність нашої реальності вимагає певного доповнення – сподіваюсь, воно буде подане на конференції. Крім того, хотілось би побачити й інший рівень аналізу – не тільки формальний і «макроскопічний», а, наприклад, з урахування відомостей «з землі», наприклад фактичних даних і висновків наказу МВС України №90 від 26.03.2010 року «Про стан дисципліни і законності в діяльності органів та підрозділів внутрішніх справ та заходи щодо його покращання» і т.п.

Будь-ласка, Увійти , щоб приєднатись до розмови.

Модератори: Любов Марголіна
Час відкриття сторінки: 0.585 секунд
Працює на Форум
   

Короткі новини

Запрошуємо на лекцію про свободу та відповідальність

ziselc     Запрошуємо студентів та викладачів НПУ імені М.П. Драгоманова, а також усіх зацікавлених на інтерактивну лекцію, яку 25 жовтня 2018 року о 10:00 в ауд. 7.10 (гуманітарний корпус університету, вул. Тургенєвська, 8/14) проведуть відомі інтелектуали, учасники Ініціативної групи «Першого грудня» ­– виконавчий віце-президент Конгресу національних громад України,  дисидент Йосип Зісельс та професор НаУКМА, літературознавець і письменник Володимир Панченко.

Детальніше...

НПУ бере участь у Міжнародних виставках

vystavka     Запрошуємо відвідати Десяту міжнародну виставку «Інноватика в сучасній освіті» та Восьму міжнародну виставку освіти за кордоном «World Edu».

    Цьогоріч у роботі експозицій візьмуть участь 550 учасників із 25 регіонів України, Чехії, Словаччини, Польщі, Болгарії, США, Франції.

   НПУ імені М.П.Драгоманова представить свій проект «Організація змішаного навчання (blended learning) в університеті  із застосуванням інтерактивних smart-технологій».

Детальніше...

Зустріч із заслуженим учителем України

mathematic     23 жовтня 2018 року о 16:30 запрошуємо відвідати зустріч із заслуженим учителем України С.О.Ліфицем.

    Сергій Олександрович – учитель математики Харківського фізико-математичного ліцею №27. Його учні здобули 22 медалі Міжнародних математичних олімпіад (IMO), ставали призерами і переможцями Європейських олімпіад для дівчат.

     Місце проведення: ауд.448, ЦК НПУ імені М.П.Драгоманова.

     Для участі потрібно зареєструватися за посиланням.  

Прес-служба університету

Кубок Ректора НПУ імені М.П.Драгоманова з боулінгу

bouling     24 жовтня 2018 року о 15.00 відбудеться вже четвертий щорічний Кубок Ректора з боулінгу. Місце зустрічі - Торгово-розважальний центр «Гулівер» (вул. Спортивна, 1а, 5 поверх). Запрошуємо команди факультетів підтримати ініціативу Профкому студентів НПУ та позмагатися за першість 2018 року.

Прес-служба університету 

Конкурс для студентів на отримання стипендій на навчання

parma     НПУ імені М.П. Драгоманова є партнером проекту програми Еразмус+ КА1 Міжнародна мобільність Пармського Університету (Італія), який фінансується Європейським Союзом.

     Відповідно до умов проекту студенти мають можливість навчатися в Пармському Університеті упродовж весняного семестру 2018-2019 навчального року на факультетах: гуманітарних, соціальних наук та культурних індустрій; факультет права, політології та міжнародної інформації; факультет хімії, наук про життя та сталого розвитку, факультет економіки та менеджменту; факультет фізико-математичних та комп’ютерних наук. Зі спеціальностями можна ознайомитися тут >>>  

Детальніше...
   

 НПУ імені М.П. Драгоманова у соціальних мережах

   

Переведення та поновлення  

imgonline com ua GifAnimationTwoPic I0m3L8s6Qq2I

   

Піготовка до ЗНО  

Distant

   

Шукаю роботу  

шукаю роботу

   

Обери сам  

диципліна за вибором

   

Горизонт-2020  

   

Корпоративна пошта  

email

   

АРПУЄ  

book konst 

Педагогічна Конституція Європи: прийняття та реалізація

   

Рейтинги  

   

Хто на сайті?  

На сайті 374 гостей та користувачі відсутні

   

Канал новин  

   

Вхід